Az Utolsó Esély
TÖRTÉNET, FELADATOK:
A keleti régiókban egyre nagyobb a széthúzás. Egyes tagállamok akik rendelkeznek atomreaktorral katonai erejüket ezen objektumok biztosítása miatt megerősítik. Több reaktor leáll és a benne található rádioaktív hasadó anyagokat a katonai erők megpróbálják megszerezni. A hírszerzés folyamatosan adja az információkat ezáltal a nyugati oldal készenlétben áll.
A kaukázusba repülünk, ahol a hírszerzés adatai alapján egy rejtett atomerőmű megszerzése és irányítása a tét! Az ott dolgozó tudósok egy része az erőművet kezeli a másik rejtett fegyvereket tervez. Keleti oldal katonai vezetői ezen objektum védelmét erősítik meg, hogy a frissen kifejlesztett atomfegyvereket biztonságosan le tudják gyártani.
Nyugati oldal feladatai:
A tervek megszerzése, tudósok elfogása és kimenekítése, az erőmű elpusztítása az atommagok kiemelése után! A környező katonai védelmi objektumok kiiktatása, ellenséges erők felszámolása.
Keleti oldal feladatai:
Erőmű környezetében védelmi objektumok kialakítása, légvédelmi erők rejtett telepítése, tudósok és a terveik biztosítása, erőmű üzemeltetése. Védelmi pontok létrehozása, kimenekítési útvonalak létrehozása és biztosítása.
Harcoló oldalak/ szabályzat:
Dresscode:
Szigorúan ellenőrizni fogjuk, ezért kérünk Titeket, hogy ne hozzuk egymást olyan helyzetbe, hogy valakit ezért bentről a parkolóból, vagy az eligazítás után haza kelljen küldeni. Iszonyú kellemetlen, Nektek is, nekünk is és nem is azért szervezzük a játékot!
Keleti oldal:
– Minden keleti minta valamint teljes zöld és fekete ruházat is engedélyezett!!! Mellény / málha lehet egyszínű, valamint az oldalon engedélyezett ruházatokkal megegyező mintázat. Sisak, boonie, baseball sapka engedélyezett, de csak az oldalon engedélyezett ruházatokkal megegyező mintázatú! Természetesen bármilyen típusú sisakot lehet használni, a ruházattal egyező huzattal! Amennyiben a huzat alól kilóg valamennyi egyéb szín, az nem probléma.
– PMC öltözet: A lényeg, hogy ne katonának nézzél ki! Farmer, kockásing, vagy világos (tan, coyote, drapp) felső, világos (tan, coyote, drapp) baseball sapka, vagy zöld (OD) nadrág, fekete/sötét (fekete, sötétkék) felső, fekete/sötét (fekete, sötétkék) baseball sapka! Kevert ruházat, alul katonai, felül civil is engedélyezett, de csak alul lehet katonai! Katonai minta itt csak is Keleti minta lehet!!!
Nyugati alakulat oldal:
– Minden modern nyugati katonai terepszínű minta engedélyezett. Egyszínű, vagy civil/PMC ruházat ezen az oldalon tilos!!!
Mellény/málha lehet egyszínű, valamint az oldalon engedélyezett ruházatokkal megegyező mintázat. Sisak, boonie, baseball sapka engedélyezett, de csak az oldalon engedélyezett ruházatokkal megegyező mintázatú! Tehát multicam felszereléshez multicam fejfedő! Természetesen bármilyen típusú sisakot lehet használni, a ruházattal egyező huzattal! Tehát Multicamhez egyszínű fekete nem jó. Amennyiben a huzat alól kilóg valamennyi egyéb szín, az nem probléma.
Dresscode Sniper:
Mindegyik oldalon Ghillie engedélyezett. Lábon és karon piros ill kék karszalag viselése kötelező!
Arra kérünk mindenkit, hogy próbáljatok meg egységes ruházatban – ruha, mellény, technikai kiegészítők, fejfedők – megjelenni.
Helyszín:
Csévharaszt 51. körzet.
Játék besorolása:
Katonai harcászati szimuláció.
Részvételi díj:
7000-Ft, ami a helyszínen fizetendő. Helyszínen készpénzben illetve kártyával is tudtok majd fizetni.
Jogi megfelelés:
A Szabályzat (kiírás), az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF), az Adatkezelési Tájékoztató, valamint minden kapcsolódó szabályzó a regisztrációnál megtalálható lesz.
Akinek bármilyen ismert egészségügyi problémája, (gyógyszer) allergiája van, azt saját felelősségére, kifejezett hozzájárulásával kérjük, hogy jelezze a szervezőnél. A jó játék élménynél és az etikus viselkedésnél csak a biztonságotok és az egészségetek fontosabb, ezért kérjük jelezd, az információt diszkréten, a hatályos jogszabályok betartása mellett kezeljük, de jó, ha tudunk róla. A játék végével pedig „kiselefánt módra” elfelejtjük, azt nem kezeljük tovább, harmadik fél részére pedig nem adjuk át.
ALAPÉRTÉKEK:
Az Airsoft becsület játék! Mindkét oldal a saját és a másik fél számára korrekten járjon el találat megadásokkal kapcsolatban. Játszani jöttök, élményekért, kikapcsolni, szórakozni, nem nyerni!
A találatmegadás és az etikus viselkedés alapérték a játékon is az érkezéstől a távozásig. Ha valaki etikátlanul, sportszerűtlenül viselkedik, másokkal veszekszik fenntartjuk a jogot, hogy hazaküldjünk, súlyos esetben, mérlegelést követően a továbbiakban általunk rendezett játékokon sem vehet részt.
Kötelező:
Védőszemüveg, narancs színű találatjelző, rádió, dresscode és az etikus viselkedés maradéktalan betartása.
Játékra vonatkozó szabályok:
A játék során a játék marshallok, valamint a trustyk utasításait maradéktalanul be kell tartani! Amennyiben ellenőrzésre szólít magához, annak eleget kell tenni! Azt a játékost, aki valótlan adatokat adna meg vagy vitába kezd egy döntéssel kapcsolatban, azonnal kizárjuk a játékból!!! Az ellenőrzés során a marshall vizsgálhatja a replika erősségét, a játékosnál megtalálható tárak kapacitását.
ERŐMŰ és annak területe
A kerítést körbe be kell majd a védekező csapatoknak fedni. A bejutás csak úgy lehetséges, ha a zöld hálót elvágják, amennyiben van akkor a köré telepített biztonsági rendszert deaktiválják! A megrongált kerítés elemeket a védő egységeknek újra kell telepíteniük!!! Erre kapni fogtok árnyékoló hálókat. Az épület ablakaiból nem lehet sem ki- sem belőni!!! Bagolyvár külső erkélyét lehet használni, onnan lehet lőni, de ajtóból, ablakból nem engedélyezett! Az erőmű területén lévő védelmi állásokat tudjátok felhasználni védelmi poziciónak! A kerítésen keresztül természetesen lehet lőni.
Korhatár:
Betöltött 16 évtől várjuk elvihatott játékosokat azzal, hogy a 16 és 18 év közötti játékosoknak szülői nyilatkozatot kell leadnia, mely a https://airsoftarena.hu/szabalyzat/ linken elérhető Szabályzat utolsó oldaláról letölthető.
Medic:
Minden harcoló alakulatban kötelező dedikált Medic! A Medic MAGÁT KEZELHETI, DE HANGOSAN TÁRSÁT ODA KELL HÍVNIA SEGÍTENI! Továbbá saját harcoló oldalán bárkinek, tehát más baráti játékosnak nyújthat segítséget!
Változás!!! Kérünk benneteket, hogy rögzítsétek magatokban!!!
Nincs „kipergetés”! Vagyis amikor a játékos jelzi, hogy találat NE lődd tovább, mert nem lépcsőzik fel a következő találati szintre!!!
Első találatot mindenki maga tudja ellátni! Első találat során el tudsz kúszni – nem séta, futás stb – fedezékig, ahol el tudod látni magad és információkat is tudsz adni közben társaidnak. Az ellátás minimum 30 mp!
Második találattól csak Medic tudja ellátni a sérüléseket!!! Ellátási idő 1 perc!!! Innentől kezdve nem tudsz mozogni, a találat megadását követően narancssárga – este piros folyamatosan jelző fény annak aki medicelhető, ha kiestél a játékból villogóra kell állítani!!! – jelzést ki kell tegyed!
Harmadik találat esetén az eü ellátás 2 percet vesz igénybe! Ebben az esetben a sérült játékos nem tud mozogni, amennyiben odébb kell szállítani, csak cipelve lehetséges! Tehát a sérült játékos nem segíthet be a mozgatásába!
Összesen 3 alkalommal lehet eü ellátásban részesíteni játékost!!! A 4 – negyedik – találat után már nem tudnak rajtad segíteni és elindul a csapat kivérzési ideje! Kivérzési idő 10 perc.
Amennyiben a kivérzési idő alatt nem tudnak ellátni, a rajoddal együtt kiállsz és elindulsz az adott visszaállóra.
Gránát- 40 mm – pyrotechnika által generált találat 2 „életet” visz magával! Tehát medicelhető!!!
Késelés nem medicelhető – 10 perc kivérzési idő után csapat szintű visszaállás!!! Késelést elszenvedő egyén nem jelez senkinek, csendben marad, összeesik. Kivérzést követően jelzi csapatának, hogy mi történt, és együttesen állnak vissza!
Nappal visszaállásnál a raj együtt mozog, hangosan jelzi, h kiáll a játékból.
Este a visszaállásnál, VILLOGÓ piros jelzéssel kell jelölnöd magad!!! Ezzel jelzed, hogy már nem vagy játékban!
Találatot hangos, határozott felkiáltással (megvolt, szép volt, bravo, hiiiit) jelezni kell! + narancs színű kendővel, sapkával, bármi látható helyre történő felhelyezése kötelező. Ha nem teszed fel, vagy nem látják, lőni fognak!
Sebesültet fedezékként használni tilos és etikátlan!
Késelés:
Csak gumikéssel lehet végrehajtani, mellkason egy keresztet imitálva, vagy pedig nyakhoz érinteni. Nem szúrunk, ütünk, valamint nem dobjuk a játék kést a másik felé!!! Akit megkéseltek, nem jelzi hangosan, hogy elhalálozott, 10 perces kivérzési idő után jelez csapattársainak!
Visszaállás:
A HQ-ra való beérkezés és újratárazás után, de minimum 15 percet követően. Amennyiben játék közben változtatunk rajta az oldalvezetést értesítjük!
Rádió használata:
Minden raj a saját oldalparancsnokával lesz kapcsolatban!
Keleti oldala: PMR 2-3-4;
Nyugat alakulat: PMR 6-7-8 kiosztás.
Bármi probléma merülne fel, úgy az Oldal PK egyeztet a szervezővel az 1-es PMR csatornán!!!
Valamint, az előre regisztrált rajok a már beállított frekvenciákat tudják használni!
Játék során nem lehet lehallgatni másik oldal rádiózását, csak amennyiben ez külön feladatként elrendelésre kerül.
Replikák besorolása:
MASZ 2015 az irányadó.
Chrono:
Joule alapján fogunk mérni! (Karabély- pisztoly 1.5 Joule, DMR – 2.4 Joule, Sniper 3.3 Joule maximális érték saját BB-vel mérve).
Tárazás:
Kizárólag a HQ-n és előre tolt FOB, visszaállást követően.
Tárak, birtokolható BB-k száma:
MIDCAP, Low-realcap tár engedélyezett!
Hicap illetve motoros tár tilos!!!- kivéve támogató géppuskához. Támogató géppuska csak a hivatalos éles fegyverek replikája lehet!
Az alábbi BB limitet javasoljuk a problémák és a viták megelőzése érdekében. Ha betartod, azt megköszönjük.
Lövészek (assault): maximum 100 BB/ tár!!! – összesen 600 BB
DMR: maximum 50 BB/ tár – összesen 300 BB
Sniper: maximum 40 BB/ tár – összesen 200 BB
Támogató géppuska: összesen 2000 BB/ rakasz összesen 2 rakasz lehet nála!!! Karabély motoros tárral, vagy Hi-Cap tárral nem minősül támogató fegyvernek és tilos!
MÁSODLAGOS replika összesen 2 db tár, max 30 BB/ tár!
Sokan kérdeztétek, hány fegyvert vihetsz magaddal, menet közben át lehet-e szerelkezni pl.: sniper majd assault… mindent lehet! Amennyiben bírod, egyszere mindent IS vihetsz magaddal a szabályozások figyelembevételével!
esti játék:
Tracer vagy villantás, torkolat imitáció kötelező! EZ MINDEN REPLIKÁRA VONATKOZIK, PISZTOLYRA IS! Az esti játékban CSAK EGYES LÖVÉS játszik, valamint MAXIMUM 1.5 Joule vagy az alatti replikák.
Tracert nem lehet halkítani!!! Erre most nagyon oda fogunk figyelni!
Éjjellátó, hőkamera szintén alkalmazható!
Kötelező piros találat jelző lámpa, lightstick, kerékpár lámpa, bármi, ami pirosan megvilágít és a másik félnek jelzést ad, hogy nem vagy játékban vagy várod a medicet. A piros találat jelzőnek képesnek kell lennie folyamatos világításra és villogásra is!
Esti játékon is figyeljetek a találat megadásra, mert a mai hőkamerák és digitális éjellátók nem csak látják, hanem fel is veszik, ha valaki nem adja meg a találatot. A trustyknál is van. Ne legyen ebből sem probléma.
Gránátok, pirotechnika:
Piro gránát, füstbomba időjárási viszonyoktól függően használhatóak előzetes bemutatást követően!!!
Csak kiskereskedelemben forgalomba hozott gránátok használhatóak. Minden egyéb más pirotechnika mint petárda, dum bum petárda házilag készített eszköz TILOS!
Thunder B, és a gumitalpas, BB szórós minden fajtája használható azzal, hogy ha műanyag (hasadó) héjast használtál, akkor használat után a műanyag (hasadó) héjat ne dobd el, hanem a szemétkosárba dobd ki!!!
Hanggránát 5 méteres sugarú körben pusztít – fedezék szélétől 1 méteres sugarú körben is!!! BB szóró gránát esetében csak a BB találat esetén! Gépjárművet a 40 mm, claymore, valamint az engedélyezett gránátok tudják felrobbantani, megállítani!
TAG Innovation Reaper 40mm granyó is használható, annyi megkötéssel, hogy közvetlen emberre nem lőhetsz vele (tehát: csak gépkocsikra, épületekre), valamint csak nappal használhatod! Szervezőnek előzetesen be kell mutatni!
A játék során rengeteg, általunk telepített pirotechnika kerül felhasználásra. Amennyiben valamelyik elműködtetésre kerül, a közelében 15 m sugarú körben minden játékos sérül! Ki fogunk adni technikát, erre kiképzett rajoknak. Ezeket a technikákat szintén előre – útvonalon, bázison, meghatározott feladatok elősegítésére – fel tudják majd használni!
Az alábbi időrend lesz érvényben:
Beléptetés, regisztráció 09:00-10:30
Pakolás, chrono 09:00-10:30 (Karabély- pisztoly 1.5 Joule, Dmr – 2.4 Joule, Sniper 3.3 Joule maximális érték saját BB-vel mérve)
Eligazítás 11:30-11:45
Nappali játékrész 12:00-18:00
Esti átszerelés és játék: napszaktól függően ~18.00-22.00-ig (Az esti játék opcionális).
Kapuzárás 23:00